COMUNICATS, ACCIÓ SINDICAL 
Coneixements específics a trànsit: un buit en la promoció! 
 
És incomprensible que, davant un oferiment per cobrir de forma provisional una plaça de sots cap d'una àrea regional de trànsit, no es valori cap aspecte relacionat amb l'especialitat. Des del Sindicat de Comandaments de l'Escala Intermèdia (SEIME-FEPOL), expressem la nostra profunda preocupació davant aquesta situació.

Recentment, la publicació d'un oferiment provisional per a un lloc de treball de sotscap de l'Àrea Regional de Trànsit de la RPC ha evidenciat una greu deficiència. L'apartat de valoració es limita a ítems genèrics de l'escala i categoria (assumir responsabilitats, capacitat d'organització, direcció d'equips, capacitats comunicatives, etc.), ignorant per complet l'experiència i els coneixements específics en matèries i àmbits de l'especialitat de trànsit.

Aquest fet ens genera una triple preocupació:

1. Manca  de Promoció vertical en l'especialitat
Ens trobem davant una flagrant manca de sotsinspectors/es que hagin promocionat dins de l'especialitat de trànsit. Això posa de manifest la quasi inexistent oportunitat de promoció vertical interna. Com podem esperar excel·lència i lideratge especialitzat si el mateix sistema no incentiva ni facilita el creixement dels professionals amb coneixements tècnics aprofundits?

2. Fuga de talent especialitzat
Un cop els i les sergents promocionen a la categoria de sotsinspector/a, es veuen abocats a marxar fora de l'especialitat per la manca de llocs de treball. Aquesta dinàmica no només suposa una pèrdua inacceptable de talent i experiència acumulada en trànsit, sinó que, a la llarga, provoca que aquests professionals no tornin mai a l'especialitat, empobrint-ne encara més el capital humà.

3. Llocs de comandament poc atractius
Assumir responsabilitats i la direcció com a caps o sotscaps d'àrea dins de les especialitats o com a comandament de l'escala intermèdia, s'ha tornat gens atractiu. Les condicions laborals i, especialment, les condicions econòmiques actuals són clarament insuficients. Això desincentiva els millors perfils a optar per aquests càrrecs, afeblint la capacitat de lideratge i innovació dins del cos.

En conclusió, la suposada necessitat d'establir valors genèrics en alguns oferiments per garantir candidats només evidencia una fallada sistèmica. El sistema actual no només no facilita la promoció interna dins de l'especialitat de trànsit, sinó que les condicions retributives desincentiven els professionals a assumir llocs de comandament de l'escala intermèdia.

És imperatiu que s'abordi aquesta problemàtica amb urgència per garantir un servei de trànsit d'excel·lència, liderat per professionals amb l'experiència i els coneixements específics que la ciutadania mereix.
 
DATA:16 de Juny de 2025
a les xarxes (segueix-nos)
 
ARXIU - Consulta mensual
 
Política de Cookies