Us fem arribar els punts clau tractats a la reunió del passat 15 d’abril de 2025 amb els caps de la Regió Metropolitana Nord, l’administració i els sindicats representatius.
1. Videovigilància insuficient a l’ABP de Terrassa
La comissaria de Terrassa segueix sense càmeres a zones crítiques com l’accés de vehicles, deixant punts cecs que comprometen la seguretat. L’Administració anuncia una revisió amb l’empresa proveïdora sense poder-ne concretar els terminis.
2. Ascensor a l’ABP de Mataró
Les obres de l’ascensor avancen, i l’empresa instal·ladora assegura que estarà operatiu abans del 15 de maig de 2025. Tot i això, no s’han aclarit possibles imprevistos. Vetllarem perquè aquesta millora es completi sense demores i garanteixi l’accessibilitat.
3. Inundacions i millores a l’ABP de Cerdanyola del Vallès
Amb relació a les inundacions quan plou ens informen que l’ajuntament està realitzant treballs de millora al sanejament públic, ja que es creu que una obstrucció és la causa principal. S’ha utilitzat un robot amb càmera per inspeccionar les clavegueres, i es detecta que moltes estan tapades, la qual cosa requereix actuacions àmplies. El mòdul exterior estara operatiu a finals d’abril, s’està decidint qui l’ocuparà (possiblement la unitat d’investigació), i es confirma que tindrà lavabos. Es reforçarà la neteja a 55 hores setmanals.
4. Manca de recursos a l’ABP de Mollet del Vallès
Comentem la mancança d'ordinadors i material bàsic d'oficina, especialment, a les unitats d’investigació. Ens responen que esta prevista una reposició de quatre ordinadors (3 per la UI), però no hi ha previsió d’arribada.
Denunciem que les pluges provoquen acumulació d’aigua a dues places d’aparcament exterior, un problema sorgit després de reformes mal planificades. Ens comenten que les inundacions afecten l’operativitat, però en minimitzen la gravetat.
5. Sobrecàrrega a la CD de Sant Cugat
Des del Seime denunciem la saturació de l’emissora quan es comparteix conferència amb Rubí i Terrassa. Les patrulles en serveis, especialment si són complicats, poden no assabentar-se dels canvis de conferència, generant riscos operatius i possibles responsabilitats. Ens responen que en són conscients, que són problemes motivats per la falta d'efectius a la sala de comandament. Ho veuen de difícil solució, a dia d'avui. Des del Seime proposem invertir en millores tecnològiques i revisar la gestió de les comunicacions per reduir la sobrecàrrega. La nostra organització sindical ha denunciat la sobrecàrrega dels caps de torn amb els incidents de sala, ja que els caps de torn han d’omplir moltes novetats d’incidents perquè la sala no registra prou informació. Ens contesten que la sobrecàrrega dels caps de torn és un problema reconegut, però tornen a argumentar que el problema deriva de la manca d'efectius a les sales.
6. Barrera i emmagatzematge a la CD de Montcada i Reixac
La barrera d’accés al pàrquing es canviarà per un sistema automàtic d'anells magnètics, amb obres iniciades el 10 d’abril i una previsió de finalització a finals de 2025, tot i els dubtes per possibles retards. Sobre l’emmagatzematge de marihuana ens informen que no tenen intenció d'un canvi de lloc de contenidors fins que el magatzem central de Barcelona millori el funcionament.
7. Confusió en declaracions judicials amb Webex
La manca de criteris unificats per escollir entre declaracions presencials o per Webex genera desigualtats entre agents, amb compensacions diferents segons decisions arbitràries o limitacions tècniques. La normativa del 2013 és obsoleta, i des del SEIME-FEPOL reclamem una revisió urgent per establir un procediment just i equitatiu.
Per a més informació, no dubteu en contactar amb el vostre delegat de referència.