Des del SEIME-FEPOL us fem arribar un resum dels principals punts tractats a la subcomissió de materials i equipaments del passat 18 de març.
Armilles i protecció personal
La substitució d’unes 9.000 armilles personals va començar el desembre de 2024, amb entregues per talles previstes el març de 2025. Pel que respecta a USC ja té les de talla tres, i aviat arribaran la resta de talles, mentre que Trànsit, ARRO i investigació reben fundes exteriors. Les reposicions balístiques s’integraran amb les noves armilles, i la licitació per a fundes de cinturó i camal avança per a finals d’any. Tot i això, les ulleres de protecció per a pràctiques de tir segueixen sense adaptar-se a qui porta correcció visual; s'han proposat models més grans.
Uniformitat i condicions operatives
La uniformitat de dues peces per a ARRO i BRIMO està en estudi per garantir seguretat i ignifugació, amb una entrega inicial als grups d’intervenció i una previsió per al 2026 a l’ordre públic. USC rebrà impermeables, armilles reflectants i motxilles tàctiques de 38 litres abans de finals de 2025, mentre que Trànsit obtindrà reposicions similars. Per als operadors d’Helix i Mitjans Aeris, s’ha rebutjat una jaqueta ignífuga, però es dotarà de material tèrmic per a baixes temperatures, tot i que s'ha traslladat al CSSL la necessitat de revisar-ne l’adequació climàtica. Els guants operatius, no tèrmics, també requereixen solucions viables.
Vehicles i manteniment
Les motocicletes BMW de Trànsit pateixen fallades greus (cardan, frens, embragatge) per un manteniment deficient amb RODI. S’obre una licitació general per resoldre-ho, i enguany es lliuraran més unitats noves. Les furgonetes d’APEN, preparades a Ciudad Real, arribaran a l’abril. ARRO ha rebut vint-i-dos de seixanta-quatre vehicles, amb pickups per a cada equip, i els vehicles no logotipats (129 en curs, 330 previstos) s’estan distribuint. Trànsit renovarà vint Seat Tarraco grocs amb Skoda Kodiak el 2026, i s’instal·laran sis vehicles amb càmeres AXON Fleet 3 amb lectors de matrícules.
Innovacions i seguretat viària
S’estan provant airbags electrònics per a motoristes, similars als de la Guàrdia Civil, amb ajustos per a tasques policials diverses, i inclouen una caixa negra per analitzar incidents. Els patinets elèctrics avancen cap a una regulació del seu ús i equipament.