Ahir, en el Consell de la Policia, el representant de la SGRH va manifestar que continuen treballant per donar compliment al punt 5è de l’acord de març de 2022. Aquest punt recull l'anàlisi dels llocs de treball de l’escala intermèdia per tal d’identificar, dins la relació de treball, aquells que corresponguin a cap de grup, oficina o similar. Com tots sabeu, aquesta possibilitat, a hores d'ara, no afecta la totalitat de llocs que, any rere any i modificació rere modificació del decret d’estructura, han quedat sense crear ni reconèixer a la RLT.
Per aquests motius, ja vam anunciar el passat desembre de 2024 la impugnació de l’última RLT publicada:
https://seime.cat/seimeweb/article?item=5oBO_suma_qaizjg_suma_q0v7yfyrqQ== . A hores d'ara, continuem treballant i reclamant totes aquelles situacions que ens plantegeu.
Pel que respecta a les figures d'ART trànsit no reconegudes us informem que, després de la creació d’una plaça de cap regional d’investigació d’accidents en una única regió, ja vam traslladar la necessitat de crear i reconèixer aquesta plaça a cadascuna de les ART's de trànsit. Aquesta petició l’hem adreçada tant a la nova cap de la Comissaria General de Mobilitat com als responsables de la SGRH, la Prefectura i la Comissaria Tècnica, en el si del Consell de la Policia. Aquests llocs de treball han estat reclamats i denunciats any rere any.
A més, també vam reclamar novament la situació específica i la manca de reconeixement de figures de l’escala intermèdia en especialitats com Ordre Públic i Protecció de Persones. Ens referim a caps de grup, compensació per la substitució dels caps de grup de la categoria de sotsinspector/a per la de sergent/a, i caps de servei.
El mateix passa amb les unitats no reconegudes després de la creació de noves àrees arran del darrer decret d’estructura, com ara els caps d’unitat / sotscaps de les àrees regionals d’informació, i d’altres que encara tenim en reclamació.
No és acceptable que l’única modificació feta arran d’aquestes reunions entre els anteriors responsables de la SGRH i altres sindicats (SPC, SEI, SEGCAT, USPAC i CAT) hagi estat la conversió d’una plaça de sotsinspector/a a Mollet en una plaça de sergent/a a Granollers, mentre s’han oblidat de la resta de llocs i de l’especialitat de Trànsit.
Una altra conseqüència del no reconeixement de figures singulars ha estat la no aplicació del complement d'Especial Responsabilitat (CEV Responsabilitat), signat en l’acord de 2023. Tot i que aquest acord estableix una compensació econòmica per a les persones de l’escala bàsica i intermèdia que assumeixen responsabilitats especials en determinats llocs de comandament operatiu quan el lloc de treball resta vacant o sense cobertura efectiva, només s’ha aplicat a les substitucions del Cap de Torn USC i del Cap de Torn de Trànsit.
No entenem com, després de més d’un any de l’aplicació de l’acord i de nombroses reunions de seguiment entre l’administració i els sindicats signants, encara no han estat capaços de resoldre aquesta problemàtica ni d’assenyalar cap altra plaça per a l’aplicació d’aquest complement.
Per a nosaltres, queda clar que, a més d’impedir la nostra participació com a sindicat representatiu i majoritari de l’escala intermèdia en les reunions de seguiment de l’acord, el que han fet —o el que sembla que ha passat en aquestes reunions— és fugir d'estudi. No han estat capaços de resoldre les incongruències d’aquest acord, que són moltes. Per això, considerem imprescindible obrir un nou marc de negociacions.