El dia 22/10/2025 va tenir lloc la reunió de la CGMO amb les organitzacions sindicals representatives. A continuació, us presentem un resum dels punts clau de la reunió entre sindicats i caps de la Comissaria general de mobilitat i les reivindicacions del SEIME-FEPOL en relació amb l'especialitat de Trànsit:
-VAR 15 escala intermèdia:
Davant d'aquest punt de l'ordre del dia, elevat per aquesta organització sindical, tot representant a l'escala intermèdia, la Comissaria va exposar que l'escala intermèdia ha de fer d'escala intermèdia, quan aquesta sigui necessaria i correspongui, aquesta serà convocada.
Manifesta que un sergent/a no pot fer de mosso/a, ja que d'entre d'altres el seu preu d'hora és diferent i la seva feina és diferent.
Tot i l'exposat , es parla d'equilibri i tenir en compte la tasca de supervisió que pot arribar a fer falta en moltes tasques desenvolupades per l'especialitat on haurien de tenir cabuda efectius de l'escala intermèdia. La Comissaria manifesta que també parlarà amb els Caps de les ART's per tal de trobar un equilibri en aquests extrems a tractar.
-Oferiments provisionals escala intermèdia. Experiència com a valoració mèrits:
Es va comentar a la Comissaria el fet que l'experiència hauria de ser valorada com a mèrit.
La Comissaria manifesta que en un oferiment apareix els requisits i que es té en compte . En els darrers oferiments de comandaments es va demanar requisits i condicions, no experiència.
Sobre els encàrrecs de funcions la Comissaria manifesta que no té perquè ser alguna persona de dins l'especialitat i/o amb experiència.
-Informació sobre la següent convocatòria de l’especialitat de Trànsit:
La Comissaria General no té no informació, ni data de convocatòria, ni nombre de places. Només la confirmació que sortirà abans que finalitzi l’any.
La CGMO ha demanat que es tingui en compte el nombre d’efectius que es jubilaran pròximament juntament amb les persones que es troben en segona activitat, així com la previsió de Cos d’arribar als 1.500 efectius a Trànsit l’any 2030, l'escala intermèdia inclosa.
-Informació de les URIVIS a la resta d’ART:
Creades aquestes places a l’ART RPMN, i a l’espera de la seva implantació a la resta d’ART, la CGMO s’ha fet la petició a la CG Tècnica i, de moment, no tenen intenció de crear aquestes places.
-Ordinadors i programes informàtics:
S'informa sobre problemàtiques amb ordinadors desfasats i programes com el VIDENS, el qual ralentitza moot les tasques a desenvolupar.
Som informats que els ordinadors en pitjor estat són els de l’ART RPMS i que aviat seran substituïts. En l’àmbit informàtic es treballarà en la millora de programes més avançats i eficients.
-Material (airbags, roba ):
Actualment s’estan provant diferents sistemes d’airbag per a motoristes (seran quatre models diferents provats) i també s’està provant nova roba, tot en fase de prova, no aporten cap conclusió fins al moment.
-Radars:
Finalitzar la nova licitació que va treure el SCT i no en tenen informació. Portats deu vehicles a Madrid per qüestions d’homologació, i n’han tornat cinc, que es començaran a repartir aviat per les ART.
-Espiells:
Ben aviat ,a finals de novembre arribaran els nous espiells, model Nissan X-Trail, per substituir els Seat Tarraco.
-Etilòmetres:
Arribats seixanta nous etilòmetres, que aviat es repartiran per les ART.
-Vehicles:
Ens traslladen a la subcomissió de materials per obtenir resposta a la consulta sobre l’arribada al desembre d’aquests vehicles.
-Problemes amb el micròfon del casc:
S'informa sobre la problemàtica amb aquest micròfon, ja que molts companys l’estan perdent i tenen dificultats per poder-lo reposar. En l'actualitat, ens confirmen que ja s’estan reposant.